ENGELSKA PROV :O

Bara för att underhålla er bästaste läsare så ska jag skriva varje ord som jag och cleopattra ska kunna tills på onsdag på engelska provet. Felicia har som tur inte prov, tycker synd om mig själv! Kommer gå suuper dåligt(som vanligt då) HATA PROV!!!! :(

Bär:
pineapple = ananas
rasberry = hallon
strawberry = jordgubbe
blueberry = blåbär
cherry = körsbär
plum = plommon
grape = druva

Grönsaker:
lettuce = sallad
cucumber = gurka
onion = lök
garlic = vitlök
leek = purjolök
(sweet) pepper = paprika
carrot = morot
cauliflower = blomkål
radish = rådisa
eggplant = aubergine
parsley = persilja
spinach = spenat
cabbage = kål

Fisk(vatten djur)
salmon = lax
cod = torsk
tuna fish = tonfisk
trout = forell
swordfish =svärd fisk
herring = sill
lobster = hummer
crayfish = kräftor
crab = krabba
shrimps = räkor

mat(köt,kykling osv)
chicken = kykling
turkey = kalkon
lamb = lamm
pork = fläsk
ham = skinka
steak = biff
pork chop = fläskkotlett
sausage = korv
steak casserole = köttgryta
roast = stek

pålägg, drika osv.

milk = mjölk
cream = grädde
butter = smör
cottage cheese = keso
jam = sylt
cheese = ost
sour cream = gräddfil
sour milk = fil
marmelade = marmelad
loaf = limpa
bun = bulle
cake = tårta
biscuit = kex, småkaka
sweets = godis - betydde inte candy godis?
crips = chips
soft drink = läskedryck
mustard = senap
suger = socker
flour = mjöl
rice = ris
mashed potatoes = potatismos
chips = pommes frites
noodle = nudlar

shit asså hur tror dom att man kommer kunna varenda ord????? asså jag kommer få alla fel, asså jag döööööör!!
aja de ända jag kan göra är väll o träna på dom :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0